|
|
Tilbage
til: Honda priser 2015 |
|
|
Specifikationer
Pris: |
kr. 249.9965 |
Motor: |
4-cylindret V-motor,
vandkølet |
Volumen: |
1.237 cc |
Effekt: |
129 hk (95/1/EC)
v/7.750 om/min |
Max. drej.
moment: |
126 Nm v/6.500 om/min |
Antal gear: |
6 |
Transmission: |
Kardan |
Stel: |
Aluminium |
Sædehøjde: |
850 mm |
Tankvolumen: |
21,5 liter |
Farve: |
Rødmetal – Hvidmetal |
|
|
|
|
Download
Honda 2012 katalog (8 MB)
|
|
Honda har med den nye
Crosstourer lanceret anden del
af den trilogi som blev
indledt med præsentationen af
VFR 1200F i 2009. Allerede på
EICMA udstillingen i 2010
viste Honda en konceptudgave
af det, der senere skulle
blive til produktionsudgaven
af Crosstourer og med denne
model og NC 700X fra i år samt
Crosrunner fra 2010 tilbyder
Honda nu et komplet fornyet
on/off program.Crosstourer er
topmodellen og den mere end
matcher, hvad der i øvrigt
tilbydes på markedet i klassen
over 1000 cc. Den avancerede
1237 cc V4 motor fra VFR 1200
F er her blevet optimeret med
henblik på mindre topydelse og
mere effekt fra bunden og i
mellemområdet. Stellet kommer
også fra VFR 1200 F, men
affjedringen er ændret med
længere vandring (165 mm for
og 146 mm bag) med henblik på
modellens offroadkapaciteter.
Ligeledes er eger hjulene på
Crosstourer udviklet specielt
til formålet og
dækmonteringen: 110/80-R19
foran og 150/70-R17 bag er
også valgt for at gøre
X-modellen agil og let at
håndtere uanset vejkonditioner
og underlag. Bremserne er af
samme type som VFR 1200F, det
vil sige radialmonterede
6-stemplede bremsekalipere
foran og en enkelt
dobbeltstemplet kaliper og det
hele styres af Hondas
avancerede CBS/ABS
bremsesystem. Som noget nyt
har Honda valgt at kombinere
dette system med et helt nyt
Traction Control System (TCS).
Systemet overvåger baghjulets
hastighed og så snart der er
afvigelser, der kunne tyde på
manglende vejgreb, reduceres
effekten tilsvarende. TCS
systemet kan frakobles,
såfremt føreren ønsker det.
Honda valgte at ændre
konceptmodellens design fra en
ren adventure touringmaskine
med fokus udelukkende på lange
distancer, til et mere
allround koncept, der fungerer
lige så godt under den daglige
transport i byen som under de
eventyrlige lange ture på
dårlige veje i afsides
verdensdele. Dette
funktionelle design
understøttes af frontkåben med
forlygterne monteret
”stacked”, knobeskyttere er
standard og som den første
store Honda motorcykel er
Crosstourer udstyret med LED
blinklys. Instrumenteringen er
multifunktionel med
speedometer,
omdrejningstæller,
kilometertæller, to
triptællere, benzinmåler, der
både viser beholdning og
forbrug, ur og gearindikator.
Endelig for at understøtte
Crosstourers
anvendelsesmuligheder har
Honda Access udviklet et
omfattende udstyrsprogram med
alt fra tågelygter over
midterstativ til et komplet
bagagesystem. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|